Κύριε Υπουργέ, Κύριε Πρόεδρε, Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι.
Επί των άρθρων Κύριε Υπουργέ οι παρατηρήσεις μας είναι συγκεκριμένες και θεωρούμε ότι η επανάσταση όπως εσείς τη χαρακτηρίζετε στο χώρο της υγείας δεν γίνεται με μπαλώματα, γενικότητες, ασάφειες, χωρίς συγκεκριμένο πλαίσιο και χρονοδιάγραμμα έστω και σε πιλοτική βάση, γι’αυτό σας επαναλαμβάνω ότι δυστυχώς δεν μπορούμε να αισιοδοξούμε.
Α) Όσον αφορά το άρθρο 5 παρ. 9 θέλω να σας ρωτήσω ευθέως, με βελούδινες ποινές και πειθαρχικά πρόστιμα, πιστεύετε ειλικρινά ότι θα αποτρέψετε και θα πολεμήσετε τη διαφθορά και τη διαπλοκή; Γι’αυτό προτείνουμε αυστηρότερες ποινές για τους Διοικητές Υγειονομικών Περιφερειών που προωθούν πλασματικές ανάγκες κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους, όπως δήμευση περιουσιών και ποινική καταδίκη. Καθιέρωση Πόθεν Έσχες. Μόνο έτσι θα χτυπήσουμε και θα αποτρέψουμε τα φαινόμενα διαφθοράς και διαπλοκής και όχι με διοικητικές ποινές ‘’χάδι’’.
Β) Άρθρο 20- Προσόντα του Διοικητή, των Υποδιοικητών και των εννέα μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΠΥΥ. Δεν μπορεί αυτοί οι άνθρωποι που ουσιαστικά θα διοικούν την Δημόσια Υγεία της χώρας με προϊστάμενο ασφαλώς τον Υπουργό Υγείας, να έχουν απλά όπως αναφέρετε στο νομοσχέδιο εμπειρία και επαγγελματική κατάρτιση. Ο λόγος είναι πασιφανής. Να υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθούν σε αυτές τις καίριες θέσεις για την υγεία μας, για κόμη μία φορά σύμφωνα με την ελληνική πραγματικότητα, κομματικοί φίλοι. Κάτι τέτοιο Κύριε Υπουργέ δεν τιμάει κανέναν και ειδικά τη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλουμε όλοι μαζί, γιατί εδώ η προσπάθεια θα πρέπει να είναι κοινή, για το καλό και την πρόοδο επιτέλους στο χώρο της υγείας. Γι’αυτό προτείνουμε όπου ορίζονται τα προσόντα του Διοικητή του Ε.Ο.Π.Υ.Υ και αναφέρονται επί λέξει΄΄ Διοικητική εμπειρία και κατάρτιση σε διοικητικά ή οικονομικά θέματα υγείας, προτείνουμε Διοικητική εμπειρία και εξειδίκευση με τίτλους ανώτατων ιδρυμάτων(μεταπτυχιακών τίτλων στο management υγείας) και κατάρτιση σε διοικητικά ΚΑΙ οικονομικά θέματα υγείας και όχι διαζευκτικά διοικητικά ή οικονομικά..Ο άνθρωπος αυτός θα διοικεί μετά τον Υπουργό την δημόσια υγεία των Ελλήνων. Αφήστε τον κομματικό αυτοσκοπό και τοποθετήστε σε μία τόσο σπουδαία και καίρια θέση έναν άνθρωπο που να έχει εντρυφήσει ουσιαστικά και πραγματικά σε αυτό πού λέγεται διοικητικά και οικονομικά της δημόσιας υγείας. Αλλά και στο Δ.Σ είναι απαράδεκτο να απουσιάζουν υγειονομικοί και απόφοιτοι αναγνωρισμένων ιδρυμάτων.
Γ) Όσον αφορά τα θέματα των ιατρείων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, εμείς προτείνουμε σχετικά με τη μεταφορά των γιατρών του ΙΚΑ στον ΕΟΠΥΥ, όπως γίνεται λόγος στο άρθρο 26, να προστεθεί ότι οι γιατροί θα παραμείνουν μέχρι τη συνατξιοδοτησή τους, θα έχουν τη δυνατότητα να συμβάλλονται με το νέο φορέα από το ιατρείο τους και τέλος οι αμοιβές των συμβεβλημένων θα πρέπει να είναι κατά πράξη και κατά περίπτωση.
Σχετικά με τις συγχωνεύσεις των καταστημάτων του ΙΚΑ με τα νοσοκομεία, που γίνεται λόγος στο άρθρο 33 θεωρούμε ότι δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει. Σε αυτά υπηρετούν 3 ειδών υπάλληλοι , συμβασιούχοι ιατροί , αορίστου ιατροί, ( όχι πλήρους και αποκλειστικής εργασιακής σχέσης όπως οι ιατροί μόνιμοι στο ΕΣΥ)και μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι δεν έχουν εργαλεία σύγχρονα για εργαστούν όπως για παράδειγμα λογισμικά προγράμματα διαχείρισης ασθενών.
Δ) Όσον αφορά το θέμα των Φαρμακείων Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι, που αναφέρεται στα άρθρα 34, 35, 36, 37, 38, και 39, πιστεύουμε ότι θα αυτά που σας χωρίζουν είναι πολύ λιγότερα από αυτά που σας ενώνουν. Και οι φαρμακοποιοί και το Υπουργείο δεν μπορούμε να πιστεύουμε ότι θέλουν να δρουν εις βάρος των Ελλήνων Ασφαλισμένων. Ακούστε τους Κύριε Υπουργέ και κυρίως δράστε με γνώμονα το καλό των νέων φαρμακοποιών. Συμβουλευτείτε αυτούς τους ανθρώπους που τόσα χρόνια γνωρίζουν την πραγματικότητα καλύτερα από τον καθένα.
Σας προτείνουμε 1) Στο άρθρο 36 παρ.6 όπου γίνεται αναφορά στο θέμα της παραίτησης Φαρμακοποιού που περιγράφεται παραπάνω, κάτι τέτοιο να γίνεται ΑΠΑΞ γιατί διαφορετικά υποκρύπτει περιπτώσεις ίδρυσης πολλών νέων φαρμακείων αφού θα έχουμε το ενδεχόμενο πολλών συνεχών παραιτήσεων του ίδιου φαρμακοποιού.
2) Στο άρθρο 36 παρ.4 προτείνουμε ο συνολικός αριθμός παλαιών και νέων φαρμακείων να είναι διπλάσιος των ήδη λειτουργούντων.
3) Στο άρθρο 39 παρ. 3 προτείνουμε όλα τα μέλη της επιτροπής τιμών φαρμάκων να υποχρεούνται σε κατάθεση δήλωσης πόθεν έσχες και να αντικαθίστανται ως φυσικά πρόσωπα κάθε δύο χρόνια.
Ε) Όσον αφορά τις ρυθμίσεις που έχουν να κάνουν με τις ιδιωτικές κλινικές σας υπενθυμίζω ότι έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις που όπως διαπιστώνω δεν έχουν υιοθετηθεί για την ώρα. Βρέθηκα με τους εκπροσώπους των ιδιωτικών κλινικών, τους άκουσα και με διαβεβαίωσαν ότι με αυτά που προτείνουν δεν επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός ούτε ένα ευρώ.
Πιο συγκεκριμένα Στο άρθρο 41 παρ. 1 όπου γίνεται αναφορά στην επέκταση των κλινών στις Ιδιωτικές Κλινικές προτείνουμε τα ποσοστά αυτά να διπλασιαστούν ή να επιτραπεί η άσκηση του δικαιώματος για δεύτερη φορά να πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου και όχι κατά το ήμισυ των ποσοστών.
Στο άρθρο 41 παρ. 4 προτείνουμε να δοθεί η δυνατότητα μεταστέγασης των κλινικών εντός των ορίων των Περιφερειών ή έστω στα όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων και των όμορων με αυτές, όπως ήταν η διατύπωση στο προσχέδιο του παρόντος νομοσχεδίου καθώς και να γίνει επανεξέταση του άρθρου 4 του ΠΔ 247/1991, και προσθήκη στην επιτροπή ελέγχου εκπροσώπων του Φαρμακευτικού Συλλόγου και του Νοσηλευτικού Συλλόγου.
Στο άρθρο 41 παρ. 3 υποπαράγραφο α)προτείνουμε την αναδιατύπωση: επέκταση αντικειμένου τους (δημιουργία νέων τμημάτων και ειδικών μονάδων όπως ιδίως δημιουργία ειδικής μονάδας απεξάρτησης στην οποία θα επιτρέπεται και η χορήγηση ανταγωνιστικών στα οπιούχα ουσιών για ταχεία απεξάρτηση υπό νάρκωσης, υπό την προϋπόθεση ότι λειτουργεί σε αυτές μονάδα εντατικής θεραπείας και υφίσταται ειδικό πρόγραμμα αποτοξίνωσης ) με ανακατανομή των κλινών τους υπό την προϋπόθεση ότι θα πληρούνται οι προδιαγραφές του παραρτήματος του εν λόγω διατάγματος(δηλαδή εξοπλισμός, προσωπικό, και μετρικά στοιχεία) επί του συνόλου της ιδιωτικής κλινικής.
Στο άρθρο 41 παρ. 3 υποπαράγραφος β) προτείνουμε την κατάργηση κάθε άδειας σκοπιμότητας εφόσον γίνεται χωρίς επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, όπως αυτό ισχύει και στα δημόσια νοσοκομεία, κάτι που θα βοηθήσει και τις μικρές ιδιωτικές κλινικές και κυρίως σε κλινικές άνω των 80 κλινών ή που διαθέτουν Μ.Ε.Θ.
Στ) Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που μετά από πραγματική μάχη που δώσαμε πήρατε πίσω τις δυσμενείς διατάξεις που αφορούσαν τις Τρίτεκνες και τις Πολύτεκνες οικογένειες, όσον αφορά το πλαφόν των 40.000 ευρώ. Το πρόβλημα δεν είναι εισοδηματικό αλλά δημογραφικό και θα πρέπει να προστατέψουμε το Εθνικό Συμφέρον. Τα άρθρα 42, 43 και 44 του νομοσχεδίου θα πρέπει να προστατεύουν τους Πολύτεκνους και Τρίτεκνους ούτως ώστε να μην μειώνεται χρόνο με το χρόνο ο δείκτης γεννήσεων της χώρας μας; Πέρυσι ήταν 1,3 την στιγμή που η κατώτερη τιμή για την επιβίωση μιας κοινωνίας είναι 2,3!! Ας δώσουμε τα κίνητρα εκείνα που πρέπει στα νέα ζευγάρια ούτως ώστε να επιθυμούν να αποκτήσουν όλο και περισσότερα παιδιά. Μην ξεχνάμε σημαντικά κίνητρα που δίδονται σε Ευρωπαϊκά Κράτη όπως για παράδειγμα στο Βέλγιο που εδώ και πολλά χρόνια η άνεργη πολύτεκνη μητέρα επιδοτείται με πολύ μεγαλύτερο ποσό από τον μισθό του συζύγου της!!..
Εμείς προτείνουμε Στο άρθρο 42 παρ.2 που αφορά τις Τρίτεκνες οικογένειες, να προστεθεί το εδάφιο ‘’το παραπάνω επίδομα δεν μπορεί να είναι μικρότερο του ποσού, το οποίο λαμβάνει η πολύτεκνη μητέρα ως ισόβια σύνταξη’’.
Στο άρθρο 43 παρ.1 που αφορά τις Πολύτεκνες οικογένειες προτείνουμε να προστεθεί το εδάφιο’’ το παραπάνω επίδομα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερο του ποσού το οποίο λαμβάνει η πολύτεκνη μητέρα ως ισόβια σύνταξη.
Ζ) Στο άρθρο 45 γίνεται λόγος για διορισμό επικουρικού προσωπικού στις προνοιακές υποδομές. Πιστεύουμε πως η λύση είναι προσωρινή και δεν θα δοθεί με επικουρικούς γιατί οι υποδομές αυτές χρειάζονται λειτουργούς με γνώση, εμπειρία και κυρίως καρδιά. Η κατάσταση είναι τραγική. Αναφέρθηκε και ο Κύριος Βαρδακαστάνης. Να σκεφτείτε πως το κέντρο ανιάτων Χαλκίδας υπάρχει ένας νοσηλευτής για 30 βαριά αναπήρους. Ο κύριος γενικός ανέφερε πως από τα 4 δις ευρώ κάθε χρόνο, μόνο 900 εκ παίρνει το Υπουργείο, μεγαλύτερο μέρος εκ των οποίων δίδονται στα επιδόματα Πολυτέκνων και Τριτέκνων.
Η) Στα άρθρα 55 και επόμενα, ρυθμίζονται ζητήματα των επαγγελμάτων υγείας, όπου πολλές είναι οι ενστάσεις μας, σας έχουμε κάνει συγκεκριμένες προτάσεις και αναμένουμε την τοποθετησή σας επ’αυτών. Θα ήθελα να σταθώ βέβαια και πάλι στις αμοιβές των νοσοκομειακών γιατρών καθώς θέλω να ξαναπώ ότι ο Έλληνας γιατρός είναι μέσα στους καλύτερους της Ευρώπης επιστημονικά αλλά είναι ο πλέον κακοπληρωμένος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν μπορεί να τίθεται πλαφόν 4000 ευρώ στις ΔΕΚΟ και 2000 ευρώ στους νοσοκομειακούς Διευθυντές και στους νοσοκομειακούς γιατρούς.
Θ) Επιπλέον Κύριε Υπουργέ όσον αφορά το άρθρο 59, θα πρέπει να δοθούν κίνητρα στους νέους αγροτικούς γιατρούς να επιλέγουν μέρη λιγότερο βολικά. Είναι επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ οι προσλήψεις των αγροτικών ιατρών να γίνονται με αυτόν τον τρόπο που γίνονται σήμερα. Όταν ο κάθε ιατρός έχει δικαίωμα να δηλώσει τον αριθμό των 2 θέσεων σε κάθε προκήρυξη των 700 κ πλέον θέσεων, παρατηρούνται τα φαινόμενα όπως, να υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι για περιζήτητες περιοχές και κανείς για άλλες όχι τόσο αρεστές. Θα πρέπει Να αλλάξει άμεσα ο τρόπος διορισμού ιατρών υπόχρεων υπηρεσίας υπαίθρου.
Νο1: Nα δοθεί το δικαίωμα στους υποψήφιους να δηλώνουν ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ θέσεων κ όχι μόλις 2!
Νο2: Οι κενές θέσεις που προκύπτουν από τις προκηρύξεις να καλύπτονται ΑΜΕΣΑ από τους ήδη υπηρετούντες σε αυτές (εάν αυτοί υπάρχουν κ εάν προτίθενται να συνεχίσουν την υπηρεσία τους) ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΊΑ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΏΝ ΑΠΟΦΆΣΕΩΝ Κ ΤΗΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΑΥΤΏΝ. Εάν δεν υπάρχει ιατρός να υπηρετεί ή εάν δεν επιθυμεί να συνεχίσει, τότε μέσα από μια λίστα («δεξαμενή»), που θα έχει δημιουργηθεί από αποτυχόντες των τελευταίων προκηρύξεων, να γίνεται η επιλογή και να καλούνται να καλύψουν τις θέσεις αυτές αυτοί οι συνάδελφοι.
Νο3: Σε περίπτωση που κάποιος αγροτικός ιατρός παραιτηθεί πριν το τέλος της θητείας του, η θέση του να καλύπτεται πάλι ΑΜΕΣΑ από αυτή τη «δεξαμενή» πρώτα από συναδέλφους που έχουν δηλώσει την προτίμηση τους για αυτή τη θέση σε παλαιότερες προκηρύξεις και απέτυχαν κι έπειτα από ιατρούς με οποιαδήποτε άλλη προτίμηση σε Περιφερειακά Ιατρεία ή Κέντρα Υγείας.
Ι) Στο άρθρο 67 που αφορά τη λήψη ειδικοτήτων Ψυχιατρικής, Νευρολογίας, Παιδοψυχιατρικής και Φυσικής Ιατρικής και Αποκατάστασης , δημιουργείτε μία καταφανή αδικία εις βάρος μεγάλης ομάδας γιατρών. Θέλω να σταθώ Κύριε Υπουργέ στο θέμα των ειδικοτήτων και των υποειδικοτήτων και να σας πω ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο η αδικία εις βάρος των νέων γιατρών για τους οποίους όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν έπραξαν τα δέοντα ενώ και επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας με την τότε Υπουργική Απόφαση καταστρατηγήθηκε η σειρά προτεραιότητας για να εξυπηρετηθούν οι κομματικοί φίλοι. Στο βωμό των κομματικών στρατών που δημιουργήσατε 35 χρόνια τώρα, θυσιάζονται ιδανικά, αρχές και αξίες. Αυτοί οι γιατροί Κύριε Υπουργέ ήρθαν και με βρήκαν και μου είπαν ότι τους έχει δικαιώσει το ΣτΕ αλλά αναρωτιούνται αν θα τους δικαιώστε και εσείς. Προτείνουμε οι συγκεκριμένοι γιατροί να τοποθετηθούν ως υπεράριθμοι σε προσωποπαγείς θέσεις.
Επίσης απαιτούμε να λύστε το θέμα των Τεχνολόγων ακτινολόγων και των τεχνολόγων ιατρικών εργαστηρίων. Δε μπορεί να περιμένουμε εδώ και 6 χρόνια Κύριε Υπουργέ τη γνωμοδότηση του ΚΥΣΥ. Παρακάμψτε το ΚΥΣΥ και κατοχυρώστε τα επαγγελματικά δικαιώματα αυτών των ανθρώπων έστω με Προεδρικό Διάταγμα. Δεν είναι δυνατόν στη σύγχρονη Ελλάδα αυτός που μου κάνει εμένα μία μαγνητική τομογραφία να μην έχει κατοχυρώσει το επαγγελμά του και να δουλεύει το πρωί για παράδειγμα και σε περίπτερο.
Κ) Σχετικά με τα θέματα του ΕΚΑΒ που ρυθμίζονται στο άρθρο 72, θεωρούμε ότι η αντιμετώπιση τους δεν μπορεί να γίνει μόνο με την αναστολή των μεταθέσεων αλλά με τον εκ βάθρων σχεδιασμό και να ληφθούν υπόψη περιοχές της ελληνικής περιφέρειας όπου οι συνθήκες διακομιδής των ασθενών είναι απαράδεκτες.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι δεν απευθύνομε μόνο σε ανθρώπους που υποτίθεται ότι γνωρίζουν τον χώρο της υγείας αλλά και σε άλλους. Γι’αυτο τον λόγο δεν θα πρέπει να επιβάλλεται μόνο η γνώση για τις αλλαγές στο χώρο της Υγείας, αλλά και το θάρρος να λέμε τα γεγονότα όπως είναι στην πραγματικότητα και να προβαίνουμε στις πιο σωστές και δημιουργικές λύσεις ούτως ώστε να αλλάξει η κατάσταση προς το καλύτερο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου