Ερώτηση
Προς: Τον Αξιότιμο Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Κύριο Δημήτριο Ρέππα.
Θέμα: Το έργο του αυτοκινητόδρομου Ε 65 Θερμοπουλών – Αντιρρίου
Μεγάλη αγανάκτηση έχει κατακλύσει τους κατοίκους της Κεντρικής Ελλάδας και συγκεκριμένα της Φωκίδας γιατί κωλυσιεργούν οι εργασίες και από ότι φαίνεται περιορίστηκαν οι κρατικές χρηματοδοτήσεις στον «Ε65» (Θερμοπυλών – Αντιρρίου). Ο Δρόμος αυτός είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας που είναι ο σημαντικότερος παράγοντας του πλούτου για την περιοχή άρα και για τη μείωση της ανεργίας. Είναι σημαντικός επίσης για την ανάπτυξη του τουρισμού, την αξιοποίηση του φυσικού μας πλούτου και των αναξιοποίητων μέχρι σήμερα Ιστορικών χώρων της Φωκίδος. Αυτή τη στιγμή ο Νομός εξυπηρετείτε από ένα άθλιο και επικίνδυνο οδικό δίκτυο το οποίο λόγω της επικινδυνότητας του οδοστρώματος κατάταξε το Νομό πρώτο σε τροχαία ατυχήματα σε σχέση με τον πληθυσμό του. Ο Δρόμος Άμφισσας – Λιδωρικίου διακόπτεται από χωματόδρομο 4 km εν έτη 2010 και παραμένει έτσι εδώ κι έξι χρόνια. Και γι’ αυτό το άθλιο οδικό δίκτυο ετοιμάζεται η κατασκευή σταθμού διοδίων στην Εθνική οδό Λαμίας Αθηνών στον Κόμβο προς Άμφισσα.
Συνεπώς ερωτώνται ο αρμόδιος Υπουργός:
1. Ποια είναι η θέση του Υπουργείου για το συγκεκριμένο θέμα;
2. Υπάρχει πράγματι προγραμματισμός σχετικά με την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου;
Η ερωτώσα Βουλευτής
Ουρανία Παπανδρέου – Παπαδάκη
Η ερώτηση έγινε με πρωτοβουλία του πολιτευτή του ΛΑ.Ο.Σ Γιαννικούλη Κ. Χρήστου
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Αρ.πρωτ.: 1861
Αθηνα 16/11/2010
Χαριλαου Τρικούπη 182
Τ.Κ,10178
ΠΡΟΣ: Τη Βουλή των Ελλήνων Δ/νση Κοινοβουλευτικού ελέγχου
ΘΕΜΑ: Σχετικά με το έργο του Αυτοκινητόδρομου (Ε65) Θερμοπυλών – Αντιρρίου και το οδικό δίκτυο Ν. Φωκίδας
ΣΧΕΤ.: Η Ερώτηση 5578/26.10.2010 που κατέθεσε στη Βουλή, η Βουλευτής κα Ουρανία Παπανδρέου – Παπαδάκη
ΚΟΙΝ.: Βουλευτής κα Ουρανία Παπανδρέου – Παπαδάκη
Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης, παρακαλούμε να πληροφορήσετε την κα Βουλευτή τα εξής:
Η Φωκίδα έχει ίσως το μεγαλύτερο έλλειμμα υποδομών από όλους τους νομούς της περιφέρειας. Δυστυχώς, η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ των έργων υποδομής, όπως τη διαμόρφωσε η προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά και όπως την περιορίζουν οι Κοινοτικοί Κανονισμοί, είναι ελάχιστη σε σχέση με τις ανάγκες. Γι’ αυτό δόθηκε απόλυτη προτεραιότητα στην ωρίμανση των μελετών και τη διασφάλιση πόρων για την κατασκευή των έργων στον νομό αυτό, τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη και είναι τα παρακάτω:
1. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΛΑΜΙΑ – ΙΤΕΑ – ΑΝΤΙΡΡΙΟ, ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΜΠΡΑΛΟΣ – ΑΜΦΙΣΣΑ
Η σύμβαση της μελέτης έχει προϋπολογισμό αμοιβής 4,8 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. Το συνολικό μήκος είναι 30,5 χλμ και το πλάτος του 11 μ., δίιχνη διατομή με ΛΕΑ. Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 194 εκατ. ευρώ. Το έργο διαχωρίζεται σε δύο γεωγραφικά υποτμήματα:
Ι. «Μπράλος – Αρχή Παράκαμψης Γραβιάς», μήκους 6,5 χλμ. περίπου.
ΙΙ. «Τέλος Παράκαμψης Γραβιάς – Άμφισσα», μήκους 24 χλμ. περίπου.
Το ενδιάμεσο τμήμα Παράκαμψη Γραβιάς, έχει ήδη κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της προμελέτης. Η ολοκλήρωση της μελέτης με ωριμότητα κατασκευής προβλέπεται για τον Μάρτιο του 2012.
2. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΛΑΜΙΑ – ΙΤΕΑ – ΑΝΤΙΡΡΙΟ, ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΙΤΕΑ – ΓΑΛΑΞΙΔΙ
Η σύμβασης της μελέτης έχει προϋπολογισμό αμοιβής 4,13 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. Το συνολικό μήκος είναι 47,39 χλμ. και το πλάτος οδοστρώματος 11 μ., δειχνη διατομή με ΛΕΑ.
Το συμβατικό αντικείμενο περιλαμβάνει το σύνολο των απαιτούμενων μελετών στο υποτμήμα «Άμφισσα (ισόπεδος κόμβος προς Δελφούς), Ιτέα – Γαλαξίδι – Άγιοι Πάντες – Ερατεινή – Άγιος Νικόλαος», μήκους 47,39 χλμ. αντί 55 χλμ, της υφιστάμενης οδού. Μειώνεται δηλαδή η διαδρομή κατά 7,6 χλμ εντός των ορίων του Νομού Φωκίδας. Έχουν ολοκληρωθεί οι προμελέτες και έχει υποβληθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για έγκριση.
Το τμήμα «Ιτέα – Γαλαξίδι» μήκους 13 χλλμ. και εκτιμώμενου κόστους κατασκευής περίπου 60 εκατ. ευρώ (με Φ.Π.Α., απαλλοτριώσεις), έχει προταθεί κατά προτεραιότητα για κατασκευή. Ο εκτιμώμενος χρόνος δημοπράτησης του έργου είναι ο Δεκέμβριος του 2011.
3. ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ
Η σύμβαση της μελέτης έχει προϋπολογισμό αμοιβής 2,8 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. Το μήκος του είναι 3,7 χλμ με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ. και σταθεροποιημένα ερείσματα.
Εκπονούνται οι μελέτες ολοκλήρωσης του οδικού άξονα που παρακάμπτει το πολεοδομικό συγκρότημα της Αράχωβας και περιλαμβάνει σήραγγα, μήκους 1.512,95 μ. και σήραγγα διαφυγής, μήκους 1.684,55 μ. καθώς και ανισόπεδους κόμβους (Ανατολικός και Δυτικός) και έχει τυπική διατομή αρτηρίας.
Ο προβλεπόμενος χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών είναι η 30η Ιουνίου 2011 και εκτιμούμε ότι θα δημοπρατηθεί τον Σεπτέμβριο του 2011.
Το κόστος κατασκευής του έργου εκτιμάται στα 123 εκατ. ευρώ (χωρίς απαλλοτριώσεις).
4. ΑΓΙΑ ΕΥΘΥΜΙΑ – ΜΑΛΑΝΔΡΙΝΟ – ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΑΜΦΙΣΣΑ – ΛΙΔΟΡΙΚΙ
Ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων έχει ήδη υπογράψει απόφαση για την χρηματοδότηση 350.000 ευρώ, από πόρους του ΤΕΟ, για αποκατάσταση της οδικής ασφάλειας σε μήκος 2 χλμ. περίπου, του δρόμου «Αγ. Ευθυμίας – Μαλανδρίνου».
Η αποπεράτωση του τμήματος αυτού, μήκους 12 χλμ. περίπου και κόστους 19 εκατ. ευρώ, θα γίνει με δημοπράτηση από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Πρόκειται για έργο ενταγμένο στο ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου